Vi var et par stykker der i nogen tid havde gået og snakket om at vinteren var lang, og det kunne være for fedt at tage til Florida, leje nogen motorcykler og så ellers bare køre rundt og nyde det gode vejr.

Som sagt så gjort, jeg gik igang med at finde flybiletter, hoteller og Harley-Davidson motorcykler, men det rygtedes jo hurtigt at vi skulle af sted, og inden vi fik set os om så var vi oppe på otte mand, og der satte vi grænsen, for at have bare et lille overblik.!
Vi havde gjort det sådan at vi lejede en mini van med GPS af AVIS, den stod klar i Miami lufthavn da vi ankom, så det var bare at sætte sig ind og plotte adressen til hotellet ind, og så afsted til hotellet, vi var jo noget trætte efter turen, så vi fik lige et par øl på terassen, og så i seng. Næste dag var jo den store dag, hvor vi skulle hente motorcyklerne hos Eagle Riders.
Igen satte vi os i bilen og plottede adressen ind, og en halv time efter var vi hos udlejeren, vi havde lejet 5 stk softtails 2006 modeller, og de stod også bare og ventede på de blege danskere,
iøvrigt en fin butik med meget venlig betjening!!

Fredag 17.03.06
Det er dagen hvor vi skal hente vores Harleyer, og vi kan næsten ikke vente, så vi kører derud i god tid, det viser sig at vi ikke er de eneste der har lejet Harleyer, for de har ganske travlt i butikken, vores står dog klar med navne på, så efter lidt ventetid får vi dem udleveret.
Og så er det bare afsted ud og nyde det fine vejr, vi kører en god tur og ender i Hollywood beach, et fint sted med en flot strand, og masser af sjove mennesker..

Lørdag 18.03.06
Igen er vi tidligt oppe, og alle er klar til afgang kl.08:30 turen går i dag til Everglades en fin tur på et par timer. Det viser sig at være et sted hvor mange lokale Harley kørere mødes om lørdagen for at vise deres Custom cykler frem, så der var meget at se på. Men vi kørte egentlig derud for at se aligatorer, så vi tog på en tur med en af bådene hvor der var monteret 2 V8 motorer på som drev to luft propeller, så hvis man snakker om at en Harley larmer så er det ikke noget i forhold til disse både. En ganske interessant tur.

Søndag 19.03.06
Turen gik til FT. Lauderdale, op til Saw Grass Mills som er et mega stort indkøbscenter med 2700 butikker i . Vi var blevet enige om at hvis vi skulle have tilladelse til en USA tur en anden gang, så måtte vi hellere se at få købt noget med hjem til familierne. Kredit kortene var da også skarpe som baberblade da vi var færdige..
Herefter kørte vi op til en makker fra Esbjerg, som bor i FT.Lauderdale i et fedt hus lige ud til vandet. Han tog os med på en lokal biker bar hvor der var godt gang i den allerede kl 17:00 om eftermiddagen med levende musik og dans. En af de lokale spurgte ,hvor vi kom fra da han kunne se at vi ikke var lokale, Sigurd spurgte ham så hvordan han kunne se det, og så kom det på dreven amerikansk " the shorts and the sandals already sold your arses " men det var ganske flinke folk som tog godt imod os. Vi skulle så grille hos vores makker, så det blev ret sent om aftenen inden vi kom afsted ned til Miami igen, og iført short sandaler og tshirts høvlede vi så afsted mod hotellet, uden at komme til at fryse det mindste, helt utroligt!

Mandag 20.03.06
Det var så dagen hvor vi skulle til Key West, det tog os 5 timer at køre derned, men det var en fantastisk flot tur, hvor øerne hele vejen er forbundet med broer, og man kører faktisk og kan se, Atlanterhavet på den ene side og den Mexicanske golf på den anden. Solen var hård ved os på vejen derned, så vi lignede næsten kogte krebs da vi ankom. Men det var det hele værd Key West er et fantastisk sted med masser af musik og fest i gaden, så da vi havde set USAs sydligste punkt og solnedgangen, så var det bare igang med øllet.

Tirsdag 21.03.06
Så var regningen kommet for at køre i bar mave til Key West, efter badet om morgenen føltes håndklædet som det var af sandpapir, så det kan nok være at de lange bukser og jakker blev fundet frem til hjemturen. Men det var en ligeså fantastisk tur som turen derned.
Da vi nåede tilbage til hotellet var der såmænd heller ikke mere krudt i os den dag, vi skulle også til at gøre klar til at aflevere motorcyklerne næste dag.

Onsdag 22.03.06
Det var lidt vemodigt, at vi denne dag skulle ud for at aflevere vores motorcykler, men som man jo ved, så varer intet ved, og vi havde jo fået kørt det vi skulle ifølge planen . Det gik nu forbavsende hurtigt med at aflevere dem hos Eagle Rider, han checkede dem bare for skader, og så var det det. Derfra gik turen så i bil ud til den lokale Harley forhandler, en kæmpe forretning, med alt hvad hjertet begærer af udstyr, tøj, og motorcykler, de fortalte os at de solgte 100 nye Harleyer om måneden, så det var da til at forstå. Vi blev betjent af en dansk kvinde i butikken, så det var lidt sjovt.